Wednesday, November 17, 2010

persediaan

Salam Aidil Adha

sekitar hari ini. 
(ehem..ni kisah saye. xyah bace laa ye. tq)

beraya di Masjid Negeri Shah Alam. 


Monday, November 15, 2010

poligami Nabi s.a.w. (Zainab al-Jahsyi)


 jom cakap psal kawin.hehe.

Thursday, October 21, 2010

lagi satu?

poligami. kenapa suka kawin ramai?

sunnah nabi. yes. memang sunnah nabi. lain sebab?

tambah zuriat. jaga wanita muslim. dakwah.

ok2. betul tu. tapi kalau betul ikut sunnah biarlah secara keseluruhan. jangan ambil bahagian yang kita suke je. macam mana nabi berpoligami?

nabi kawin dengan janda. semua isteri2 nabi adalah janda(kecuali aisyah. nabi kawin dengan aisyah atas arahan Allah).

kene ingat. Allah bagi berpoligami tapi ada syarat. kalau mampu. dan berlaku adil lah.

nah. kalau rasa mampu berpoligami lah. jangan letak isteri-isterimu bawah satu bumbung. nafkah jangan lupa. kene adil. tak de yang dilebihkan atau dikurangkan. sama rata. giliran pun kene adil. kasih sayang kene adil. dengan anak-anak kene adil.

ok. lain kali sambung lagi. x habis research lagi pasal poligami ni. juz dengar ustaz-ustaz cakap. dan kongsi di sini. wallahu a'lam.

___________________________
arahan keras untuk my future husband, no polygamy! ngehngeh

Monday, October 4, 2010

don read



Shawty's like a melody in my head
That I can't keep out
Got me singing like
Na na na na everyday
It's like my i-pod is stuck on replay
Replay replay ay ay ay

Thursday, September 16, 2010

Healing _ Sami Yusuf



Healing

It’s so hard to explain
What I’m feeling
But I guess it’s ok
Cause I’ll keep believing

Thursday, September 2, 2010

awet muda

pemuda pemacu dakwah

kenapa pemuda?

sebab semangat tinggi
tenaga banyak
idea pelbagai
tekad yang tinggi
kreatif
masih kuat
akal yang tajam
berani
sopan
sugoi

Friday, August 20, 2010

tidur

.
.
.

jangan tidur lepas subuh, nanti dapat penyakit yg macam-macam

lepas subuh waktu untuk cari rezeki, kalau tidur, maknanya menolak rezeki

tidur lepas subuh mewarisi kepapaan

tips tak nak tidur lepas subuh:

Tuesday, August 17, 2010

Wednesday, June 30, 2010

Friday, April 16, 2010

suamiku WAJIB pakai jeans



"kak ngah, tolonglah ummi iron baju2 abi tu. ummi ni balik keje penat"


"hm, insya Allah.."(nak tak nak je jawab. tp esoknye x buat pon, haii, apelaah)

"kak ngah, nanti tolonglah iron baju abi sepasang. esok abi dah xd baju nk pakai"

"hm..ye laa.." (sambil memberontak dalam hati, "malasnyee..dah la cuaca skrg ni panas. huh.pastu seluar abi plak susah nk iron")

Wednesday, April 14, 2010

MUDAH 2010



MUDAH'10
9-11 APRIL2010
BUKIT LAGONG, SELAYANG
GROOMING THE FUTURE LEADERS OF THE UMMAH

Friday, March 5, 2010

JELAJAH DUNIA @ UMMATIC WEEK 2010



bestnye jelajah dunia!! x yah gi jauh2 pon, pegi CAC je


boleh gi syria, turki, yemen, indonesia dll


okeh, ni antara gambar yg dapat disnap sepanjg di 'luar negara'








dekat turki, pakaian tradisional di sana

gambar turki dari laut, istanbul

Sunday, February 14, 2010

akulah WANITA


Allah swt tidak menjadikan nabi di kalangan wanita. Tetapi Allah swt memuliakan wanita di dalam Al-quran dengan menamakan surah -an nisa’-.

Tuesday, January 26, 2010