Wednesday, June 30, 2010

illuminati?






1. Presiden Rooservelt:
"in politics, nothing happen by accident. If it happens, it was planned that way"

2. Ralph Epperson, The Unseen Hand (1955)

"pakatan sedemikian memang wujud, sangat besar, berjaya dan sangat berkuasa. ia bekerja untuk menguasai dunia dengan cara menggunakan peperangan, inflasi dan kemerosotan ekonomi (depressions) serta revolusi bagi mencapai tujuan mereka. Tujuan tetap mereka adalah untuk menghapuskan semua agama, semua kerajaan yang sah, semua institusi-institusi tradisi, dan menggantikannya dengan "Satu Orde Baru" atas kemusnahan agama dan kedaulatan negara-negara lain."

3. John Robinson A.M., Proofs of A Conspiracy (1798)

"illuminati ditubuhkan oleh Adam Weishaupt di Jerman pada 1 Mei 1776."

"organisasi ini adalah satu pertubuhan mistik occult yang menggunakan apa jua cara untuk memusnahkan semua kerajaan dan agama untuk mewujudkan 'Satu Kerajaan Dunia'."

"tarikh 1 Mei 1776 diabadikan di bawah logo illuminati di atas setiap not dolar Amerika Syarikat dalam tulisan Latin MD CCL XXVI, yang bermaksud 1776."

4. W.G. Carr, Pawns In The Game

"tarikh tersebut telah diisytiharkan sebagai hari buruh, dan tidak ada kena mengena dengan tarikh deklarasi Amerika Syarikat, iaitu pada 4 Julai 1776."


5. W.G. Carr, Pawns In The Game

Logo illuminati mempunyai satu bentuk piramid yang di atasnya tertulis "ANNUIT COEPTIS". Annuit Coeptis bermaksud "Perjuangan Kita (Pakatan Sulit) Yang Berjaya". Manakala dibawahnya pula tertulis "NOVUS ORDO SECLORUM" yang bermaksud "Orde Baru Sosial".

6. Not Satu Dolar Amerika Syarikat dan Mohor Amerika Syarikat

Terdapat banyak tanda sihir (occult) pada setiap not satu dolar AS.
begitu juga dengan mohor AS.

  • 13 bintang-bintang Nabi Daud
  • 13 daun-daun
  • 13 panah
  • Annuit Coeptis terdiri daripada 13 abjad
  • E Pluribus Unum juga terdiri daripada 13 abjad
  • Batu-batu Piramid disusun dalam 13 barisan

W.G. Carr: angka 13 amat penting bagi mereka kerana ia merujuk kepada anggota Majlis Tertinggi Pertubuhan Illuminati yang berjumlah 13 orang. Dan sebab jumlah anggota Majlis Tertinggi Pertubuhan Illuminati berjumlah 13 orang adalah untuk mengingatkan bahawa antara tugas utama mereka adalah untuk memusnahkan agama yang dibawa oleh Nabi Isa dan 12 sahabatnya. Angka 13 juga merujuk kepada wujudnya 13 suku (puak) 1srael.

  • Piramid
Piramid dalam satu not dolar AS dan mohor AS merujuk kepada 'Great' Piramid di Gizeh, Egypt iaitu tempat sumber ilmu sihir di zaman purba.

  • Simbol mata di atas Piramid
Mata ini merujuk kepada mata Tuhan Lucifer yang berupaya melihat semuanya.


7. W.G. Carr

Beliau juga memberi bukti demi bukti yang jelas menunjukkan bagaimana pemodal elit antarabangsa beragama Yahudi (mazhab Lucifer) merancang Revolusi Inggeris 1640-1660, Revolusi Perancis 1789, Kejatuhan Napolean 1814, Revolusi Amerika 19 April 1775- 4 Julai 1776, Revolusi Rusia 1905-1917, serta Peperangan Dunia Pertama dan Kedua.


8. W.G. Carr

Kumpulan itu terdiri daripada suatu kumpulan kecil hartawan dan pemodal elit antarabangsa yang berpengaruh, yang tidak taat kepada mana-mana Negara, tetapi mengancam hal ehwal semua negara. pada tahun 1773 mereka menubuhkan "Grant Orient Freemansory" di Eropah dengan tujuan menggunakan Revolusi Sedunia bagi menganjurkan cita-cita sulit mereka.




9. Viscomte Leon de Poncis, The Secret Powers Behind Revolution: Freemansory and Judaisme

Gerakan ini berasakan ajaran Talmud yang bercorak zionism. Mereka ingin menjayakan perjanjian Tuhan Yehova yang terdapat dalam Kitab Talmud supaya Yahudi menguasai dunia dengan cara memusnahkan bangsa-bangsa lain untuk kemudahan dan keselesaan bangsa Yahudi, iaitu 'ummat yang terpilih'.

10. W.G. Carr, Pawns In The Game (1958)

Rancangan mereka adalah untuk memusnahkan semua kerajaan yang ada dan juga memusnahkan semua agama dengan membahagi-bahagikan manusia yang digelar 'Goyim' (manusia lembu) kepada kumpulan-kumpulan yang bertentangan dari segi poltik, bangsa, sosial, ekonomi dan lain-lain.


11. Theodore Pike (1984)

Satu tema yang ketara yang terdapat dalam ajaran Kitab Talmud adalah kebencian kepada ornag bukan Yahudi. ia merupakan satu pandangan racis yang melampaui atas terhadap semua bangsa dan agama lain.

12. Baku Babha Kama (113b)

"menipu seseorang bukan Yahudi adalah diizinkan"


13. Midrasah Talpioth (fol.225d)

"Tuhan mencipta mereka (goyim) dalam bentuk manusia untuk kebahagiaan 1srael. Tetapi 'Akum' (orang Kristian) telah dicipta hanya untuk berkhidmat bagi Yahudi malam dan siang."
(Pranaitis (1985) :50)


14. Choschen Ham (34,19)

"seseorang goyim atau tukang kerja tidak boleh menjadi saksi"


15. Kethubah (36)

"benih (zuriat) seorang goyim adalah serupa dengan binatatng dari segi nilainya"


16. Abhodah Zarah (54a)

"mengambil riba daripada goyim dibolehkan"

4 comments:

Zulaikha. said...

Oh, I like this post. Bagus2. (;

syifa' rahiman said...

hehe.yeah.illuminati~

hma said...

projek sem sem sem lepas. da abes kaji?suda bole buat buku :D

syifa' rahiman said...

buat buku?mustahil kot.byk lg kite x tau.hari tu gi forum on 2012, mmg byk lg yg kite x tau.huhu